برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ١۵ خرداد

عامل اصلی پیروزی قیام و نهضت امام خمینی اعتقاد به اسلام ناب محمدی بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ١۵ خرداد که شنبه ١٣ اردیبهشت ماه در نمازخانه دانشکده فنی شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد با بیان این مطلب عنوان کرد: در قرن اخیر نهضت‌ها و قیام‌های زیادی در ایران با هدف استقلال، آزادی خواهی و مبارزه با استبداد داخلی و دشمنان خارجی شکل گرفت که هیچ یک از این قیام‌ها به نتیجه نرسید و دلیل این امر عدم وجود و عدم اعتقاد به اسلام ناب محمدی بود ولی امام به این اصل مهم اعتقاد داشت و عامل اصلی پیروزی قیام حضرت امام نیز اعتقاد ایشان به اسلام ناب محمدی بود و ایشان تمام اصول قیام و نهضت خود را بر اساس اسلام ناب محمدی پیش بردند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی افزود: همچنین دلیل اصلی اینکه مردم به امام علاقه دارند و سالهاست که یاد و خاطره حضرت امام در قلب و ذهن مردم است همان اعتقاد راسخ ایشان به اسلام ناب محمدی بود. بعد از پیروز انقلاب اسلامی تا کنون هرموقع در کشور با چالشی مواجه شدیم با تمسک جستن از اسلام ناب محمدی به موفقیت و نتیجه رسیدیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این موضوع که حضرت امام خمینی (ره) اساس نظام جمهوری اسلامی را مردم سالاری دینی بیان کردند؛ عنوان کرد: چون اعتقاد ایشان بر این بود که در نظام اسلامی اساس مردم هستند و این ساختار را در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌کنند و می‌گویند نظر و رای مردم در جمهوری اسلامی حاکم است و بنابراین شاهد هستیم که بعد از انقلاب اسلامی انتخابات مختلفی در کشور برگزار شده است.
دکتر خداویردی وند کشتیبان ادامه داد: در موضوع حمایت از نهضت‌های آزادی بخشی که در منطقه وجود دارند و به ویژه در موضوع فلسطین و جبهه مقاومت شاهد آن بودیم که اما از این جبهه کاملا حمایت و موضوع آرمان فلسطین را به عنوان یک آرمان ملی و جهانی تعریف کردند و اگر حضرت امام در موضوع فلسطین ایستادگی نمی‌کردند اکنون اثری از فلسطین باقی نمی‌ماند و نظام جمهوری اسلامی نیز بر این اساس در بحث حمایت از فلسطین ایستادگی می‌کند چرا که اساس اسلام حمایت از مظلوم است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید سلمان ذاکر بعنوان سخنران ویژه این مراسم ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ١۵ خرداد عنوان کرد سخن گفتن درباره شخصیت امام واقعا کار دشواری است چرا که باید به ابعاد شخصیتی ایشان اعم از سیاسی، اجتماعی، عرفانی و ادبی مسلط و آشنا باشیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم حق مطلب را در خصوص ایشان ادا کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی (ره) بنیانگذار حکومتی بودند که ماهیت آن با ماهیت حکومت کشورهای غربی و با اصول مدرنیسم غرب و سیاست غرب که سیاسیت ماکیاولیستی بود یعنی دین از سیاست و سیاست از دین جدا بود؛ تفاوت داشت و ایشان در مقابل آن اصول موضع گرفتند.
دکتر سید سلمان ذاکر ادامه داد: در این حکومت‌ها اگر منفعت سیاستمدارن اقتضا کند هرکاری می‌کنند چون مبنای سیاستشان و کارشان این است و در زمان لازم اخلاق را کنار می‌گذارند، همانگونه که با زیر پا گذاشتن اخلاق داعش را بوجود آوردند که باعث کشته شدن هزاران انسان بی گناه شد و این اصول و مبانی هیچگاه انسان ساز نبوده و به نفع خود سیاستمداران است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه حضرت امام (ره) را تمام مردم دنیا قبول دارند، گفت: دلیل این امر آن است که مبانی حکومت جمهوری اسلامی محکم است و اصول آن نیز مانند اصول حکومت‌های غربی نیست و ما اگر بتوانیم این مبانی را تقویت کنیم موفقتر خواهیم شد. برای تقویت این مبانی باید اساتید دانشگاه همانند اساتید دانشگاه‌ها در حکومت‌های غربی در کلاس درس خود وارد بحث مبانی حکومتی شوند و آن را توضیح دهند ولی متاسفانه اساتید ما فقط علمی پیش می‌روند و وارد این موضوع نمی‌شوند که در این صورت دانشجو گمراه می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.