برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی

,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ با حضور ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان ، روسا و معاونین پژوهشی مراکز استان ، صاحبان صنایع استان و جمعی از دانشجویان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی برگزار شد.
دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان ریاست دانشگاه درخصوص پژوهش گفتند: پژوهش موتور متحرک توسعه و پیشرفت هر کشور می باشد، اهمیت و ضرورت پژوهش برای همه ما یک موضوع کاملا مشخص و شناخته شده ای است و هرجامعه ای نیازمند انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی است، اگر کارهای پژوهشی و تحقیقی در کشوری صورت نپذیرد توسعه آن کشور در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عقیم خواهد شد.
دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان درخصوص نقش دانشگاه در مسیر کارهای پژوهشی تاکید کردند: دانشگاه قلب تبنده کارهای پژوهشی است و در مسیر کارهای پژوهشی و تحقیقی قرار دارد و اگر بخواهیم به یک نقطه مطلوبی در پژوهش و فناوری برسیم بایستی امکاناتی از قبیل سخت افزاری ،نرم افزاری ،نیروی انسانی ماهر و غیره را در تیم خود داشته باشیم تا در یک جایگاه مطلوبی قرار بگیریم.
ایشان در خصوص نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در بحث ارتباط با صنعت نیز گفتند: در مجموعه وزارت علوم دانشگاه های مختلفی هستند که ماموریت های مختلفی برای هر یک از آنها تعریف شده و جابجایی مرزهای دانش جزو ماموریتهای دانشگاه فنی و حرفه ای نیست و دانشگاه فنی و حرفه ای در بین دیگر دانشگاه ها باید در کنار صنعت جامعه قراربگیرد واگر این دانشگاه در کنار صنعت قرار نگیرد ماموریت وعملکردش ناقص خواهد بود. بر این اساس ما مسئول هستیم مشکلات و مسائل مربوط به صنایع را شناسایی کرده و این مسائل را در حد توان حل کنیم.
وی در ادامه در خصوص اشتغال دانشجویان نیز اشاره کردند: دانشگاه فنی و حرفه ای استان با وجود تفاهم نامه و قراردادهای منعقد شده با صاحبان صنایع موفق به معرفی 1350 نفر از دانشجویان این دانشگاه به واحدهای صنعتی و تولیدی شده که در بین دانشگاه های فنی و حرفه ای کل کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده و سعی بر این است که شاهد معرفی تعداد بیشتری از دانشجویان به واحد های صنعتی و تولیدی باشیم.
دکترعلی مصاحب طلب معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این جلسه ضمن تبریک این روز درمورد پژوهش و فناوری گفتند: پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن از راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق های درخشان است، مطالعه و پژوهش رکن اصلی سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان هر کشور است زیرا بدون شناخت و تشخیص نیازها وضرورتها و ترتیب اولویتها نمی توان به اهداف و آرمانهای مطلوب دست یافت.
دکترعلی مصاحب طلب در ادامه در خصوص تحقق شعارهای هفته پژوهش اشاره کردند: دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی نیز با پیروی از دستورالعملها، شیوه نامه ها و راهکارهای اجرایی اعلام شده حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای شعارهای هفته پژوهش را سرلوحه عملکرد خود قرارداده و در مسیر نیل به اهداف و در راستای رسالت دانشگاه گام بر می دارد.
در ادامه این مراسم از پژوهشگران، معاونین پژوهشی، همکاران مجموعه معاونتهای پژوهشی و صاحبان صنایع با اهدای هدایا و لوح تجلیل بعمل آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *