دیدار شورای مرکزی و جمعی از اعضای اندیشکده راهبردی غدیر با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی دکتر صمد سلیمی حصاو و جمعی از اعضای اندیشکده غدیر روز چهارشنبه دهم خرداد ماه با حضور در دانشگاه فنی استان با دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار صمیمی رئیس اندیشکده غدیر ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه به سبب برگزاری این دیدار بر تعامل بیشتر بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و اندیشکده راهبردی غدیر تاکید و عنوان کرد: اگر بخواهیم این دیدار و گفتمان خوب و مؤثر باشد باید دانشگاه مطالبات و انتظارات خود از اندیشکده را مطرح کند.
دکتر صمد سلیمی افزود: ما با دستگاه‌های متولی را پای کار بیاوریم تا به واسطه این تعامل و با کمک ایشان در زمینه ایجاد کارآفرینی فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

در ادامه دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان با اشاره به این موضوع که هفتاد درصد از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با توجه به تربیت تکنسین و نیروی کار ماهر توسط این دانشگاه در صنایع استان مشغول به کار هستند، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال دانش آموختگان و کارآفرینی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها زود بازده است و به این دلیل دولت به این دانشگاه توجه ویژه‌ای دارد و از این دانشگاه حمایت می‌کند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان ادامه داد: میان صنعت و دانشگاه شکاف و حلقه مفقوده ای وجود دارد؛ به همین دلیل در طول یک سال گذشته تورهای کارآفرینی و کاروان راهین صنعت با حضور اعضای هیئت علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار شده که این تورها باعث از بین رفتن این شکاف شده است.

در ادامه دکتر علی محمدیاری یکی از اعضای اندیشکده غدیر به تعامل بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و اندیشکده راهبردی غدیر تاکید و بیان کرد: ما خواهان برگزاری دوره‌های آزاد آموزشی کوتاه مدت و یا بلند مدت چند ماهه با همکاری این دانشگاه برای عموم مردم بخصوص نوجوانان در رشته‌های مختلف هستیم که با کسب مهارت فنی کافی وارد بازار کار شوند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا تفاهم نامه همکاری مشترک دوجانبه بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و اندیشکده راهبردی غدیر تهیه و امضا شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.