نشست رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی با اعضای هیئت علمی دانشکده شهید قاضی طباطبایی و آموزشکده شهید بهشتی ارومیه به مناسبت روز بزرگداشت مقام استاد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی این نشست روز سه شنبه ١٢ اردیبهشت با حضور رئیس، معاونین، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و همچنین دکتر حیدری مسئول بسیج اساتید استان برگزار شد.

در این نشست دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان ضمن تبریک روز استاد به پرداخت مطالبات اساتید دانشگاه در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: بنا به اعلام رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سال گذشته، بودجه این دانشگاه در سال جدید حدود صد در صد افزایش پیدا کرده که با توجه به این موضوع امیدواریم شاهد پیشرفت و اتفاقات خوبی در دانشگاه در سال جاری باشیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همچنین با اشاره به تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر اخیرشان به استان مبنی بر افزایش تعداد آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان بیان کرد: بعد سفر وزیر محترم، استاندار نیز در مصاحبه خودشان بر این موضوع تاکید کرده و در خصوص تحقق آن قول مساعدت دادند که این امر موجب به وجود آمدن فضای مثبت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان شده است.
وی در ادامه با بیان ماموریت بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه مهارت آفرین و کارآفرین خاطر نشان کرد: با توجه به امر و تربیت نیروی کار ماهر و تکنسین در این دانشگاه و همچنین با توجه شعار سال جاری که به عنوان سال مهار تورم و افزایش تولید نام گذاری شده است دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش مهمی در تحقق این شعار داشته باشد‌؛ چرا که ما پیشتر شاهد این اتفاق بوده و هستیم که اکثر فارغ‌التحصیل این دانشگاه در صنایع مختلف استان مشغول به کار هستند و یا خود به عنوان یک کارآفرین در سطح استان و کشور مطرح شده اند که با این اوصاف این دانشگاه می‌تواند کمک حال صنایع استان باشد و مسئولیت سنگینی در این زمینه دارد.
دکتر خداویردی وند در پایان سخنان خود از دکتر حیدری و بسیج اساتید استان جهت پیشبرد اهداف و ماموریت دانشگاه و همچنین کمک به توسعه استان و ارتباط بیشتر و بهتر با صنایع درخواست مساعدت و همراهی کرد.

پس از آن مسئول بسیج اساتید استان با تبریک روز معلم عنوان کرد: وظیفه معلمی وظیفه سنگینی است و معلمی باید صرفا انتقال مطلب و آموزش نباشد چرا که تاثیر گذاری، اثر بخش بودن و هدایت گر بودن بسیار مهمتر است و برای اثربخش بودن معلم و استاد باید آرامش بخش باشند.
دکتر حیدری افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ماموریتی مهمتر و فراتر از دیگر دانشگاه‌ها دارد و همانطور که دکتر خداویردی وند بیان کردند، با توجه به ماموریت این دانشگاه در خصوص تربیت تکنسین ماهر دانشگاه فنی باید در کنار صنایع و کمک حال صنایع باشد.
وی ادامه داد در جوامع پیشرفته نظام آموزشی در خدمت توسعه کشور است و ما نیز امیدواریم با ترویج این سیاست در کشور خودمان شاهد توسعه و آینده روشنی برای کشورمان باشیم.

در پایان این مراسم از اعضای هیئت علمی دانشکده قاضی طباطبایی و آموزشکده بهشتی ارومیه با اهدای لوح تجلیل شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.