دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی دکتر جواد جنگی سه شنبه 4 مرداد 1401 همزمان با هفته ملی مهارت و کارآفرینی با حضور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سرپرست و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه که به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان ضمن اشاره به هفته مهارت و کارآفرینی و همچنین معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارت محور و کارآفرین، مهارت آفرینی و کارآفرینی و همچنین تربیت نیروی کار ماهر و تکنسین می‌باشد. 
وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بعد از دانشگاه ارومیه دومین دانشگاه استان از لحاظ امکانات و منابع است و با توجه به وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های متعدد و همکاران ماهر و متخصص در زمینه‌های مختلف این دانشگاه می‌تواند ماموریت خود در مورد حرکت به سمت دانشگاه خلاق، مهارت آفرین و کارآفرین را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و بتواند شکاف موجود در صنایع استان را پر کند.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افزود: با توجه به اینکه ورودی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش می‌باشد نیازمند همکاری و کمک آموزش و پرورش هستیم تا در کنار هم نیاز صنایع را آمایش کنیم و رشته‌های مورد نیاز صنایع استان را در هنرستانها و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد کنیم و قطعا خروجی این امر در حل مشکلات صنعت موثر خواهد بود.

در ادامه روسای آموزشکده‌های شهید بهشتی و دختران ارومیه و معاونین دانشگاه به طرح مسائل و نظرات و پیشنهادات خود در خصوص همکاری بین طرفین پرداختند.

سپس دکتر جواد جنگی با اشاره به قدمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: با توجه به این قدمت نباید شاهد این باشیم که این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر مظلوم مانده است در حالی که قدمت، تجهیزات و مدرک دانشگاه فنی و حرفه‌ای بالاتر و معتبرتر از بسیاری از دانشگاه‌ها می‌باشد و در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است. 
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این دانشگاه در بین خانواده‌ها باید شناسانده شود تا تفکر غلط در خصوص هدایت تحصیلی فرزندان به رشته‌های نظری از سوی خانواده‌ها اصلاح و تمایل ایشان برای ادامه تحصیل فرزندانشان در رشته‌های هنرستانی و فنی بیشتر شود؛ ما می‌توانیم با تعامل و همکاری بحث فنی و حرفه‌ای را در جامعه ترویج دهیم و خانواده‌ها را توجیه کنیم که ادامه تحصیل فرزندان در رشته‌های هنرستانی و فنی آینده شغلی فرزندان را تضمین خواهد کرد و برای اشتغال وابسته به دولت نخواهد بود.
وی افزود ما اگر تا کنون فرهنگ مهارت آموزی و تحصیل فنی و مهارتی را در سطح جامعه ترویج داده بودیم امروز شاهد مشکلاتی همچون بیکاری جوانان و ضعف در صنعت نبودیم.
دکتر جنگی در ادامه با اشاره به یکی بودن هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش بر تعامل بین طرفین تاکید و عنوان کرد: حتما باید در طول سال برنامه‌هایی برای تعامل بیشتر بین دو مجموعه و پیشبرد اهداف مشترک در دستور کار قرار گیرد و همچنین به منظور ترغیب دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی کارشناسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان می‌توانند با حضور در مدارس با دانش آموزان، اولیا و مدیران مدارس به صورت رودررو دیدار و گفتگو کنند و دانش آموزان نیز با حضور در این دانشگاه با محیط و رسالت این دانشگاه آشنا شوند.

در پایان این جلسه به منظور ایجاد ارتباط بیشتر میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و اداره کل آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین امضا شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.