دیدار روسای دانشگاههای استان با استاندار استان آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان: دکتر رسول خداوردی وند کشتیبان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان با حضور در این جلسه در جلسه شورای آموزش عالی استان با استاندار محترم استان آذربایجان غربی دیدار و درخصوص دانشگاه فنی و حرفه ای مطالبی را بیان نمودند.
استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای آموزش عالی استان آذربایجان غربی که با حضور روسای دانشگاه های استان برگزار شد، گفت: دانشگاه ها در تبدیل علم به ثروت فعال شوند و در حوزه توسعه صنعت در کنار دستگاه های دولتی باشند.
محمدصادق معتمدیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در حوزه های مختلف، افزود: از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان غربی در حوزه های مدیریتی استانداری و استان استفاده شده و تغییراتی نیز در ساختار مدیریتی استانداری برای رسیدگی تخصصی به مباحث مختلف اعمال شده است.
وی همچنین از برنامه ها و طرح های دانشگاهی استقبال کرده و یادآور شد: دانشگاهها برای استفاده از ظرفیت های مرزی استان و هموار کردن مسیر توسعه آذربایجان غربی، برنامه های تحول گرا ارائه داده و از ظرفیت اختیارات تامی که به استان در زمینه ساماندهی مرزها و احیای دریاچه ارومیه داده شده، استفاده کنند.
معتمدیان همچنین با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در سه فصل پیاپی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: گام های بلندی در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم برداشته شده و زمینه سرمایه گذاری های جدید در آذربایجان غربی فراهم شده است.
وی در ادامه با تاکید بر حمایت مالی و همکاری دستگاه های دولتی با دانشگاهها، افزود: دانشگاهها اولویت های آذربایجان غربی برای سرمایه گذاری را شناسایی و معرفی کنند.
استاندار آذربایجان غربی به تاثیر دانشگاه ها در رونق تولید و توسعه استان نیز اشاره کرده و ادامه داد: آماده تشکیل کمیته های مشترک با دانشگاه برای فعال سازی حوزه اقتصاد استان هستیم و دانشگاهها در راستای احیای واحدهای نیمه فعال و راکد طرح و برنامه دهند.
معتمدیان همچنین حوزه معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرده و افزود: پیگیر تامین زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای استفاده از ظرفیت حوزه معادن آذربایجان غربی هستیم و دانشگاه ها در این زمینه می توانند راهنمای ما باشند.
وی در ادامه احیای دریاچه ارومیه را یک مسئله ملی معرفی کرده و گفت: از ظرفیت دانشگاه های استان برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرده و از طرح های جدید در این حوزه استقبال می کنیم.
استاندار آذربایجان غربی از فراهم بودن زیرساخت های توسعه در استان نیز خبر داده و افزود: از ظرفیت های ملی و استانی برای جبران عقب افتادگی های استان در چند دهه گذشته استفاده می کنیم و سفرهای ریاست جمهوری، برکات بسیاری برای توسعه آذربایجان غربی به دنبال داشته است.
معتمدیان در پایان، با اشاره به حضور در تمامی شهرستان های استان و برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ها، گفت: در سفرهای شهرستانی مشکلات و اولویت های توسعه به صورت میدانی شناسایی و وظایف دستگاهها تعیین شده است‌.

دکتر رسول خداوردی وند کشتیبان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز در خصوص دانشگاهها یاد آور شدند: همان گونه که امام خمینی (ره) فرموده اند که دانشگاه مبدا همه تحولات است و در کنار آن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم در ادوار مختلف برنقش و جایگاه دانشگاه در توسعه کشور تاکید داشتند و خوشبختانه در دولت سیزدهم هم رئیس جمهور محترم اعلان داشتند که دانشگاه باید اتاق فکردولت باشد.
دکتر خداوردی وند کشتیبان همچنین در خصوص مدیریت های دانشگاههای استان گفتند: خدا را شاکریم که تیم خوبی از مدیران تراز انقلاب اسلامی در مدیریت دانشگاهها ارومیه و استان نقش آفرینی میکنند که علاقه مند هستند که در کنار مدیریت عالی استان قرار گیرند. لذا لازم است حمایت لازم از دانشگاهها در حوزه توسعه ای صورت بپذیرد تا بتوانند وظایف و نقش خویش را ایفا نمایند.
وی در خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای نیز خاطر نشان شدند: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان زیر شاخه نظام آموزش عالی تربیت دانش آموختگان کارآفرین و تکنسین ماهر برای واحد های تولیدی، خدماتی و بنگاههای اختصاصی را به عهده دارد. سند تحول دانشگاه فنی و حرفه ای هم امسال مبتنی بر مهارت آفرینی، کارآفرینی و اشتغال و تولید دانش بنیان محور بوده و هدف آن ارتقای دانشگاه از دانشگاه نسل سوم به چهارم یا دانشگاه مساله محور است
ایشان در پایان در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با شعار سال گفتند: دانشگاه فنی و حرفه ای پتانسیل لازم را دارد تا در تحقق شعار سال در ارتباط با صنایع و واحدهای تولیدی در تامین نیروی انسانی ماهر و حل و رفع مشکلات فنی واحدهای تولیدی در کنار دولت سیزدهم باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.