دیدار فرماندار شهرستان ارومیه با سرپرست و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی فرماندار شهرستان ارومیه سه شنبه ۴ مرداد همزمان با هفته ملی مهارت و کارآفرینی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی حاضر با سرپرست و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این جلسه که به همت معاونت پژوهش و فناوری برگزار شد دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان ضمن معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارت آفرین یاد و عنوان کرد مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین و نیروی کار ماهر است که در صنایع نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی افزود: برنامه‌ای که تبیین کرده‌ایم این است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به یک دانشگاه خلاق، مهارت آفرین و کار آفرین تبدیل کنیم و با توجه به ماموریتی که برای این دانشگاه تعریف شده دانشگاه را به مسیر اصلی خود برگردانیم و بتوانیم در حل مشکلات صنایع مفید واقع شویم.
وی در ادامه به کلام رئیس جمهور در خصوص اینکه دانشگاه باید اتاق فکر دولت باشد اشاره و بیان کرد:  ما می‌توانیم با حضور در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف شهرستان به عنوان اتاق فکر دولت به فرمانداری کمک کنیم.

دکتر کشتیبان همچنین با بیان این موضوع که طبق آیین نامه دولت دانشگاه فنی و حرفه‌ای دبیر و مسئول شورای مهارت است، گفت: این امر به دلایلی در استان ما محقق نشده و امیدواریم با کمک فرمانداری و به ویژه استانداری شورای مهارت در این استان نیز راه اندازی شود.

در ادامه رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن تبریک هفته مهارت بیان کرد: متاسفانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مظلوم واقع شده و مسائلی در دانشگاه وجود دارد که با استاندارهای وزارت علوم همخوانی ندارد؛ مسائلی مانند کمبود بودجه، نیروی کار و اعضای هیئت علمی در این دانشگاه مشکل بزرگیست که باید بررسی و حل شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مختارزاده افزود: با توجه به ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته باشند تا بتوانیم نیروی کار مورد نیاز صنایع را به خوبی تربیت و کمک حال صنایع استان باشیم.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان ارومیه نیز ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی عنوان کرد: تربیت تکنسین از مهمترین مسائلی است که در این زمینه غلفت شده و اینک حلقه واسط و مفقوده صنایع تکنسین است.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه‌های ما بعد از انقلاب در تربیت نیروی کار ماهر تلاش کرده‌اند ولی خلا تکنسین در صنایع به شدت احساس می‌شود که دانشگاه فنی و حرفه‌ای این مسئولیت را به عهده گرفته است.
دکتر غلامحسین عماری ادامه داد: صنایع به تکنسین نیاز دارد و ما در این زمینه از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کمک خواهیم گرفت؛ همچنین با عضویت این دانشگاه در شورای اداری و کارگروه اشتغال شهرستان میتوانیم باعث ایجاد تعاملات بیشتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی شویم.

بعد این جلسه با حضور فرماندار شهرستان ارومیه یکی از خیابان‌های دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی به نام مهارت نامگذاری شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.