به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد.

همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی همزمان با هفته پژوهش همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری روز شنبه ١٢ آذر به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه‌ برگزار شد.

در ابتدای این همایش سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن تبریک هفته پژوهش به دانشجویان اساتید و کارکنان دانشگاه، به اهمیت علم و پژوهش در کشور اشاره و بیان کرد:
علم و پژوهش در هر کشوری با اقتدار گره خورده و می‌تواند باعث اقتدار آن کشور در حوزه‌های مختلف شود.
دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان افزود: عامل پیشرفت هر کشور علم و پژوهش است و پرچمداران این سنگر نیز نخبگان، دانشمندان و جوانان کشور هستند.
وی ادامه داد: دومین موضوع در حوزه علم و پژوهش این است که باید بررسی کنیم که کشور در چه زمینه و مسئله‌ای به پژوهش نیاز دارد که به دنبال آن برویم تا بتواند مشکلی را در کشور حل و به حرکت جامعه در مسیر توسعه کمک کند و ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین نیز همین موضوع است.
دکتر خداویردی وند کشتیبان در ادامه با اشاره به این موضوع که اخلاق، معنویت و دین نیز باید در کنار علم و پژوهش باشد عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامیست و علم و پژوهش برای ما زمانی مفید می‌باشد که اخلاق و معنویت نیز در کنار آن باشد و پژوهش کمک کند که دین در بستر جامعه مسیر خود را پیش ببرد؛ نه مانند برخی از جوامع که هرچند علم و پژوهش باعث پیشرفت و اقتدار آن کشور شده ولی اثرات و تبعات منفی در دنیا داشته و انسانیت را به خطر انداخته است.

سپس دکتر امین دمیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌ به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله حوزه معاونت پژوهش و فناوری و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در یک سال گذشته و اعلام برنامه‌های سال آتی پرداخت.

در ادامه همایش آقایان دکتر حسین سلیمانی، دکتر امین خلیل زاده، دکتر نیما احمدی و خانم دکتر مریم مجیدزاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه به ارائه مباحث تخصصی در حوزه‌های مربوطه به حاضرین در همایش پرداختند.

در پایان این همایش نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از پژوهشگران برتر دانشگاه و همچنین هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تجلیل شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.