یازدهمین المپیاد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ارومیه آغاز به کار کرد.

,

یازدهمین المپیاد ورزشی کارکنان و کارمندان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور جمعه شب با حضور مسوولین و مدیران استانی در ارومیه آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در این مراسم با بیان اهمیت برگزاری مسابقات اظهار کرد: بیماری منحوس کرونا یکی از دلایل اصلی عدم برگزاری این مسابقات در دو سال اخیر بود که خوشبختانه امروز آذربایجان‌غربی با برگزاری یازدهمین المپیاد کشوری میزبان شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات است که امیدوارم حامل خاطرات خوبی از ارومیه شهر زیبایی‌ها باشید.
دکتر رسول خداویردی با اشاره به اینکه این مسابقات در ۲ رده‌ ورزشی برگزار می‌شود، افزود: در بخش آقایان رشته‌های ورزشی فوتسال، والیبال و تنیس روی میز و در بخش بانوان رشته‌های ورزشی والیبال و تنیس روی میز در سالن‌های مختلف ورزشی ارومیه امروز رسما آغاز شد.
وی با اعلام حضور ۴۴۰ ورزشکار در این المپیاد ورزشی اظهار کرد: دوره مقدماتی این مسابقات در ١٠ منطقه از کشورمان برگزار شد که در نهایت با راهیابی ١٩ استان در قالب ۴۴۰ ورزشکار و ۵۰ تیم میهمان آذربایجان‌غربی هستند.
وی ادامه داد: ۱۶۰ نفر این ورزشکاران از بانوان هستند که نشان از توجه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای به ورزش بانوان است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای گعده تحقق شعار سال ١۴٠١
مشاور ارشد رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هم در این آیین اظهار کرد: دانشگاه فنی وحرفه ای گعده ای برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال ١۴٠١ در حوزه اشتغال زایی است.
حسن کی‌پور با بیان لزوم اهمیت به شعار سال ١۴٠١ افزود: با توجه به عنوان گذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی؛ دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تمام عملکرد خود را در راستای لبیک به بیانات مقام معظم رهبری قرار داد تا ضمن هم افزایی رشته های مهارتی میزان اشتغال زایی در کشور را رشد دهد.
وی ضمن تقدیر از عملکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: پذیرفتن میزبانی مسابقات و برگزاری به نحوعالی، نشان از مدیریت عالی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی است.
کی‌پور با اشاره به اقدامات اولیه برای میزبانی یازدهمین المپیاد ورزشی اظهار کرد: در بازدیدی که از محل میزبانی داشتم گویای خوابگاه مناسب و غذا با کیفیت و پذیرش مناسب بود که امیدوارم شاهد برگزاری مسابقات خوب و فاخری باشیم.
مشاور ارشد رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: هم اکنون این دانشگاه هفت هزار کارمند داشته و هیچ کمبودی در این زمینه ندارد اما متاسفانه با کمبود پنج هزار نفری هیات علمی مواجه است که باید اقدام به اخذ مجوز به کارگیری آنها صورت گیرد.
کی‌پور ادامه داد: هم اکنون با نیروهای حق التدریسی در حال حل این مشکل هستیم در حالیکه با این وضعیت نمی توان دانشگاه دانش بنیان ایجاد نمود.
وی همه اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور را در راستای شعار ١۴٠١ دانست و گفت: بر خود وظیفه می‌دانیم تا با مهارت آموزی در جامعه، میزان اشتغال آفرینی را رشد دهیم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای فرصتی برای رشد اشتغالزایی در کشور
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم آغاز به کار یازدهمین المپیاد کشوری گفت: دانشگاه های فنی و حرفه ای با مهارت آموزی برای دانشجویان زبده، میزان اشتغال زایی کشوری را رشد میدهند.
سید سلمان ذاکر با اشاره به اهمیت آذربایجان‌غربی در میزبانی این دوره مسابقات افزود: آذربایجان‌غربی از نظر ورزشی در رشته والیبال قطب ورزشی کشور است و در دیگر رشته های ورزشی دارای رتبه‌های بسیاری است که جوانان این استان در جهان حماسه آفرینی کرده‌اند.
ذاکر با بیان اینکه سالانه ٩ میلیون تن در آذربایجان‌غربی میوه تولید می‌شود اظهار کرد: در این استان نیاز به متخصصین کشاورزی داریم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند با مهارت آموزی این حرفه، جامعه را غنی تر سازد.
وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هر استان متناسب با نیاز جامعه و صنعت استانی خویش اقدام به مهارت آموزی کنند هیچ فارغ التحصیل بیکار در جامعه نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.