نشست استاندار آذربایجان غربی با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان

نشست مشترک دکتر محمدصادق معتمدیان با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی دکتر محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک با اعضای هیأت‌رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان که روز شنبه پنجم اسفند ماه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه این دانشگاه در تربیت نیروی کار فعال و ماهر، افزود: براساس آمارهای موجود، تعداد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مهارت آموزی، خاطرنشان کرد: براساس تکالیف قانونی در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی، باید به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کرد‌.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص کم متقاضی بودن برخی از رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز عنوان کرد: باید علت این موضوع بررسی و مشکل موجود حل و بستر تحصیل دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش ایجاد شود چرا که این رشته‌های تحصیلی جزو اولویت‌های اول نیاز استان هستند.

دکتر معتمدیان افزود: یکی از خلأهای امروز استان، عدم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای کارآموزی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اضافه کرد: امکانات بخش خصوصی استان در حوزه مهارت آموزی، در برخی موارد بیشتر از امکانات دولتی بوده و می تواند در کمک‌های آموزشی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای موثر باشد و به منظور استفاده از این امکانات باید ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنعت و بخش خصوصی افزایش یابد.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال، تصریح کرد: در راستای گسترش اشتغال‌زایی استان، آماده کمک به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: متاسفانه جایگاه خوبی در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور وجود ندارد و بخاطر این امر نیاز است توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شود.

دکتر معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه طرح جامع دانشگاه فنی و حرفه‌ای با نگاه بلندمدت تدوین شود، افزود: این طرح جامع سریعاً آماده شود تا در سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبارات لازم برای اجرای آن تامین شود.

وی در پایان اظهار داشت: در شهرستان‌ها نیز دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی کار ماهر، باید ایجاد شوند تا بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کاهش یابد.

پیش از سخنان دکتر معتمدیان، دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن معرفی دانشگاه، گزارشی در خصوص امکانات، رشته های موجود و تعداد دانشجویان و همچنین مشکلات و کمبودهای دانشگاه ارائه کرد. پیش از این نشست نیز استاندار آذربایجان غربی و هیأت همراه از بخش‌های مختلف دانشکده شهید قاضی طباطبایی و آموزشکده‌های شهید بهشتی و دختران ارومیه بازدید کردند.

همچنین دکتر محمدصادق معتمدیان و هیأت همراه در بدو ورود به دانشکده شهیدقاضی طباطبایی ارومیه به همراه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با حضور در مزار شهدای گمنام با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه با آرمان‌های مقدس امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.