برگزاری جلسه نشست هم اندیشی بسیج دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان

نشست هم اندیشی بسیج با عنوان “گفتمان بسیج” در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی در این نشست که روز سه شنبه ١٧ آبان ماه با حضور مسولان استانی بسیج اساتید، کارکنان و بسیج دانشجویی و همچنین اعضای بسیج اساتید، کارکنان و بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، دکتر رسول خداویری وند کشتیبان ضمن تاکید بر حضور دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بیان کرد: باید اساتید، کارکنان و بویژه دانشجویان را جهت عضویت در بسیج و دیگر فعالیت‌های تشکیلاتی ترغیب کنیم.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵٧ و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت را بر مبنای مردم سالاری دینی در گفتمان انقلاب تشکیل دادند و این گفتمان بود که بر سایر اندیشه‌ها پیروز شد.
وی ادامه داد: در ادامه با فرمان امام (ره) بر تشکیل بسیج مستضعفین، گفتمان بسیج از درون گفتمان انقلاب اسلامی متولد و به گفتمان غالب جمهوری اسلامی تبدیل شد.
دکتر خداویردی وند کشتیبان در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بسی_ج و ماموریت دانشگاه‌ها و نیز گفتمان مکتب سردار سلیمانی و جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: کلیه واحدهای دانشگاه ظریفت لازم را جهت همکاری هرچه بهتر با بسیج دانشجویی ، بسیج اساتید و بسیج کارکنان را دارد و بستر مناسب جهت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد و سایر فعالیت‌های فرهنگی و جهادی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی فراهم می‌باشد.

در ادامه این نشست مسئول بسیج اساتید استان با طرح این سوال که چرا بسیج در دانشگاه است بیان کرد: حضور بسیج در دانشگاه فرهنگ ایثار و روحیه شهادت را تقویت می‌کند و ترکیب آموزه‌های دفاع مقدس و آموزه‌های دینی این فرهنگ را ماندگار می‌کند که یکی از این آموزه‌ها شعار “ما می توانیم” است که آن را یاد گرفتیم و بر اساس آن نیز کار می‌کنیم.
دکتر حیدری افزود: بسیج باید به عنوان دیده بان عمل کند‌؛ یعنی آشکار نگاه کند و آشکار ببیند.
وی ادامه داد: اینکه نظام جمهوری اسلامی موفق است بدلیل وجود چهار ویژگی مهم است؛ ملت بزرگ، رهبر بزرگ، مکتب بزرگ و دشمن بزرگ

سپس فرجی معاون ناحیه بسیج دانشجویی استان ضمن حمایت و استقبال از فعالیت‌های بسیج در دانشگاه در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی، مطالبه گری و تریبون آزاد خواستار اجرایی نمودن این فعالیت‌ها در فضای دانشگاه شد.

در ادامه جلسه،  فرمانده حوزه  بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و مسئولین بسیج دانشجویی آموزشکده‌های شهید بهشتی و دختران ارومیه به بیان فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج در ماه‌های گذشته و برنامه‌های پیش رو پرداخته و حمایت بیشتری از ریاست و معاونت فرهنگی دانشگاه را خواستار شدند . 

در پایان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با بیان سخنان رهبر کبیر انقلاب که فرمودند “اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد” اشاره و عنوان کرد: بسیج یک تفکر است باید گفتمان شود و این تشکل شکل گرفت تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کند و آگاهی ببخشد.
مهندس یحیی خسروزاد افزود: در برخی از موارد باید از خود بسیج نیز صیانت شود تا خدای ناکرده از ماموریت اصلی خود جانماند.  
وی در ادامه تصریح کرد: حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی از همان ابتدای بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جاری با برگزاری کلاس‌های بصیرت افزایی در بین دانشجویان در خوابگاه‌ها و برپایی همایش برای اساتید در خصوص جریان شناسی سیاسی و تشریح وضعیت مسائل بوجود آمده در جامعه پرداخت و این امور باعث شد تا جوی آرام و به دور از تنش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.