دیدار سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی با فرماندار خوی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی دکتر رسول خدلویردی وند کشتیبان به همراه خانم نسیبه مرشدی سرپرست آموزشکده دختران خوی با حضور در فرمانداری خوی با ذبیح الله کاظمی فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

در این دیدار دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان از آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران خوی بعنوان یک فرصت برای این شهرستان یاد و عنوان کرد: تمام تلاشمان را برای پیشرفت و توسعه آموزشکده دختران خوی و شهرستان خوی به کار خواهیم برد و در این مسیر نیازمند مساعدت تمامی دستگاه‌های این شهرستان بویژه فرمانداری هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص تربیت تکنسین ماهر و ورود ایشان به صنایع امیدواریم نیاز صنایع شهرستان خوی به نیروی کار از از این طریق تامین شود؛ همچنین با بررسی همکارانمان در آموزشکده دختران خوی تلاش خواهیم کرد تا رشته‌های دیگری که مورد نیاز صنایع استان و شهرستان خوی می‌باشد را در این آموزشکده ایجاد و تکنسین ماهر در این رشته‌ها را تربیت کنیم. 
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افزود: با توجه به توجه شما به آموزش عالی و دانشگاه‌های شهرستان خوی امیدواریم در این مسیر ما را همراهی کنید.

در ادامه فرماندار خوی با تایید سخنان دکتر خداویردی وند در خصوص آمایش سرزمینی و بررسی رشته‌های مورد نیاز صنایع استان بیان کرد: دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در شهرهایی که به سمت تولید و صنعتی شدن میروند مییواند با ایجاد رشته‌های مورد نیاز نیروی کار ماهر را تربیت کرده و به صنایع معرفی کند. 

دبیح الله کاظمی افزود: شهرستان خوی در مواردی چون نساجی، مبل، فرش، تولید عسل و معادن مختلف نسبت به دیگر شهرهای استان برجسته است که می‌توان در این حوزه‌ها چندین رشته جدید ایجاد کرد.
کاظمی افزود: متاسفانه تا کنون آموزشی به فعالین این صنایع داده نشده و عدم آموزش نیز باعث پایین آمدن کیفیت محصول و هدر رفت درصدی از محصول میشود و این امر بسیار مهم و قابل بررسی است‌‌ و با وجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای این مشکل میتواند مرتفع شود و این دانشگاه با وجود امکانات و پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد میتواند مسئولیت آموزش فعالین این حوزه‌ها را به خوبی انجام دهد.
وی در ادامه به ایجاد شورای آموزش عالی با حضور روسای دانشگاه‌های شهرستان خوی در فرمانداری اشاره کرده و گفت: این شورا هر ماه تشکیل جسله داده و به بررسی مشکلات آموزش عالی و دانشگاه‌های شهرستان خوی می‌پردازد که براساس مصوبات این شورا دستگاه‌های اجرایی شهرستان را ملزم به همکاری با دانشگاه‌های این شهرستان می‌کنیم. 
در پایان فرماندار خوی برای همکاری فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی خوی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و آموزشکده دختران خوی قول مساعد داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.