برگزاری همایش تبیین و بررسی مسائل و حوادث اخیر کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی

نشست رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با مسئولان و فرماندهان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ارومیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی همایش تبیین و بررسی مسائل و حوادث اخیر کشور دوشنبه ٢٨ آذر با حضور دکتر وحید جلال زاده، در این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی با بیان این موضوع که در ماه‌های اخیر یک جنگ ترکیبی توسط دشمنان انقلاب و امپراطوری رسانه غرب طراحی شده عنوان کرد: در این جنگ نزدیک به ۵هزار کانال و رسانه حدود ۶٠هزار دروغ تولید کردند که فضا را به یک سمت خاصی که هدفشان بود پیش برده است و جوانان ما و بخصوص در دانشگاه‌ها دانشجویان ما را مورد هدف قرار داده است.

دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان ادامه داد: ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اساس کار را بر این اصل قرار دادیم که با برگزاری جلسات تبیینی و جلسات گفت و شنود صمیمانه با دانشجویان، فضا را شفاف کنیم که در ماه‌های اخیر علاوه بر انجام فعالیت‌ها و مأموریت آموزشی دانشگاه که باید به نحو مطلوب انجام می‌دادیم، در جبهه تبیین نیز فعال بودیم و با دانشجویان چندین نشست صمیمی برگزار کردیم و به سوالات و ابهامات ایشان پاسخ دادیم.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به مأموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص پرورش تکنسین و نیروی کار ماهر عنوان کرد: با توجه به اینکه چندین واحد تولیدی و صنعتی در استان ما فعال هستند و این واحدها مشتاق بکارگیری این افراد هستند؛ ما نیز تلاش میکنیم که فارغ التحصیلان این دانشگاه را به صنایع معرفی و تزریق کنیم.

در ادامه این نشست دکتر وحید جلال زاده با بیان این مطلب که ما باید تاریخ بخوانیم و از گذشته خود باخبر شویم چون انسانی که از گذشته خود بی خبر باشد همیشه در معرض طوفان‌ها و تندبادها قرار دارد؛ عنوان کرد: همه باید تاریخ بخوانیم و تاریخ را بدانیم بخصوص در حوزه ایران و تمدن ایران و تاریخ معاصر کشورمان تا در فضای مجازی فریب نخوریم و این باورهای غلطی که شاهدشان بودیم در فضای مجازی بوجود نیاید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید به مسائل و سوالات تاریخی بپردازیم و در مورد آنها بحث و گفتگو کنیم چرا که وقتی ما به تاریخ مراجعه نمی‌کنیم و اطلاعات کافی در مورد تاریخ نداریم قطعا در شناخت امروز جامعه خودمان دچار خطا و مشکلات محاسباتی می‌شویم و اگر این اطلاعات را داشته باشیم با یک مطلبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود مسیرمان را تغییر نمی‌دهیم همانطور که در حوادث اخیر نیز افرادی که درگیر اغتشاشات شده بودند علم کافی و یقین نداشتند و باور کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: در سال ١٣۵٧ شمسی یا ١٩٧٩ میلادی دو قطب در دنیا حاکم بود نظام مارکسیست ها در بلوک شرق و نظام لیبرال دموکراسی در بلوک غرب و آمریکا که مخالفان هر قطب برای ساقط کردن آن به قطب مقابل می‌پیوستند و کسی در دنیا باور نمی‌کرد که امکان تشکیل قطب سومی نیز وجود دارد؛ در این سال نهضتی در ایران به وقوع پیوست که هیچ کدام از این نظام‌ها را قبول نداشت و به این دلیل این نهضت مرد تأیید آنها نبود و از سوی هر دو نظام محکوم شد که اثر آن نیز تحمیل هشت سال جنگ بر کشور ما و حمایت هر دو نظام از رژیم بعثی در این جنگ بود. همچنین اتفاقات و حوادث دیگر از قبیل کودتا، جنگ و تحریم‌ها با هدف محدود کردن و مهار کردن جمهوری اسلامی ایران رخ داده است.

دکتر جلال زاده در ادامه سخنان خود با تاکید بر این موضوع که مردم در حوادث اخیر با اغتشاشات همراهی نکردند تصریح کرد: این به آن معنا نیست که انتقاد و اعتراض ندارند اما با آشوب‌ها و اغتشاشات مخالفند؛ در آشوب‌های اخیر دیده شد که اغتشاشگران چه اقداماتی انجام دادند و چندین مامور نیروی انتظامی و پلیس مجروح و شهید شدند و این کار مردم نیست بلکه کار افراد اغتشاشگر بود. در پایان این نشست از فرماندهان حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تجلیل شد.

پیش از شروع این نشست نیز حاضرین با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن ادای احترام و نثار گل و قرائت فاتحه به روح بلند شهدا با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.