برگزاری دومین نشست هم آموزی مدرسان درس کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی

,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دومین جلسه (هم آموزی) مدرسان درس کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی با حضور ریاست محترم دانشگاه ، معاون محترم پژوهش و فناوری ، مدیرعامل محترم شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی ، رئیس محترم گروه پژوهش کارآفرینی و ارتباط با صنعت و همچنین مدرسان محترم کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی درخصوص هماهنگی جهت برگزاری سلسله نشست های کارآفرینی در طول ترم جاری برگزار گردید.
دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان رئیس دانشگاه، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ، در خصوص اهمیت توسعه درس کارآفرینی و اهمیت دادن به آن گفتند: درس کارآفرینی در دانشگاه فنی و حرفه ای که رسالت آن تربیت تکنسین ماهر و آچار به دست است از اهمیت و جایگاه زیادی برخوردار است و ما نیز تلاش می کنیم این واحد درسی را جز دروس اصلی رشته های دانشگاه جلوه بدهیم، دانشجویان با حضور در نشست های عملی این درس که از ترم قبل آغاز شده با کارآفرینان شاخص که در بخش صنعت و تولید فعالیت دارند آشنا شده و از مراحل راه اندازی یک کسب و کار و نحوه تبدیل شدن به یک کارآفرین اطلاعات لازمه را کسب می کنند.
مدیر عامل محترم شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی، جناب آقای دکتر امیر شهسوار جلاوت به لزوم استفاده از الگوها و روش های آموزش توسعه کارآفرینی در کشورهای موفق و صاحب سبک مثل هند و پاکستان اشاره نموده و فرمودند دانشگاه باید به سمت کارآفرینی فناورانه حرکت کند و در این راستا از پتانسیل کلینیک کسب وکار، فن بازار،خانه خلاق،پارک علم و فناوری و … استفاده نماید.
دکتر علی مصاحب طلب معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تشکر از همکاران پژوهش و ارتباط با صنعت ، بخاطر کسب رتبه نهم درکشور ، از مدرسان محترم کارآفرینی درخواست کردند بیشتر به مسائل انگیزشی کارآفرینی در بین دانشجویان پرداخته شود .
دکتر حجت بکشلو رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نیز بیان کردند، در جهت اشاعه فرهنگ کارآفرینی وارتقاء شایستگی حرفه ای اساتید، دانشجویان و شاغلین بازار کار، برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارهای تخصصی و سلسله نشست های کارآفرینی برای اعضای هیات علمی، دانشجویان ، مدرسین و فارغ التحصیلان ، از ماموریت های اصلی این حوزه می باشد. وی در ادامه به شرح موارد برنامه ریزی شده جهت اجرای این سلسله نشست های کارآفرینی پرداختند.
در ادامه هر یک از مدرسین و حاضرین در این جلسه بیاناتی را در خصوص بهبود اجرای سلسله نشست های کارآفرینی ایراد نمودند و پیشنهاداتی بشرح زیرارائه فرمودند.
۱- برگزاری سلسله نشست های کارآفرینی تنوع داشته و فقط به صورت انتقال تجارب کارآفرینان نبوده و از سایر موارد مثل سینما تحول (نمایش و تحلیل سمینار اساتید جهانی در حوزه کارآفرینی) ، بازدید از مجموعه های تاسیس شده کارآفرینان ، کارگاه های آموزشی و ایده پردازی ، کافه کارآفرینی ، سخنرانان انگیزشی، تست شخصیت کارآفرینی و … استفاده شود.
2- ضمن انجام تست شخصیت کارآفرینی از دانشجویان و فارغ التحصیلان در ابتدا و انتهای ترم و پایش نتایج تغییررفتاری آنها ، به خلاقیت و نوآوری دانشجویان توجه شود .
3- در برگزاری سلسله نشست های کارآفرینی از دانشجویان و فارغ التحصیلان کارآفرین دانشگاه فنی و حرفه ای ، بعنوان سخنران برای انتقال تجارب موفقشان استفاده شود.
4- ترغیب دانشجویان به تولید محصولاتی مانند صنایع دستی ، نقاشی ، دوخت لباس و ….. و فروش آنها در بازارچه های کارآفرینی دانشجویی و ایجاد انگیزه برای کسب درآمد و ایجاد یک کسب و کار برای خود.
5- پیشنهاد گردید برای انجام این سلسله نشست های کارآفرینی ، هدف داشته و در انتهای ترم دانشجویان توانایی ایده پروری ، تیم سازی و نوشتن طرح تجاری و بوم کسب وکار را داشته باشند و ضمن برگزاری ایده شو ، دانشجویان دارای ایده های برتر انتخاب شده و در مرکز رشد دانشگاه مستقر شوند.
6- پیشنهاد گردید برای ترم های آتی ، از اساتید تخصصی و دارای تحصیلات کارآفرینی و تجربه کافی در این زمینه استفاده شود.
7- پیشنهاد گردید دفتری در مرکز رشد به نام دفترمهندسی معکوس تاسیس گردد تا محلی برای بومی سازی محصولات خارجی و محل اختراعات باشد.
8- پیشنهاد گردید تفاهم نامه ای چهارجانبه بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی ، شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی ، معاونت علمی سپاه استان آذربایجان غربی و فن بازارهای این استان جهت ایجاد کارخانه های نوآوری و توسعه مرکز رشد دانشگاه ،منعقد شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.