دیدار ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی با مدیر کل آموزش و پرورش استان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار و در خصوص تعاملهای آموزشی بین دانشگاه و آموزش و پرورش گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان : دکتر رسول خداوردی وند گشتیبان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان روز چهارشنبه مورخ 1402/01/30 با دکتر علی مطهری مدیر گل آموزش و پرورش دیدار وگفتگو کردند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص نقش آفرینی دولت در بحث بکارگیری دانشجویان گفتند. با توجه به این که در دولت سیزدهم توجه بیشتری به بحث بکارگیری دانشجویان کارآفرین می شود و دانشگاه فنی و حرفه ای که اساس آن تربیت کارآفرین و مهارت محور محسوب می شود نقش مهمی در تامین نیروی کار جامعه محصوب می شود که نیازمند توجه بیشتر مسئولین کشوری و استانی است.
دکتر خداوردی وند کشتیبان در خصوص تعاملهای دانشگاه با آموزش و پرورش خاطر نشان شدند: با توجه به این که دانشگاه اکثر دانشجویان مشغول به تحصیل خود را از دانش آموزان هنرستانی تامین می کند نیازمند تعامل هر چه بیشتردر خصوص آمایش رشته های دانشگاهی با هنرستانهای آموزش و پرورش است که نیازمند تشگیل کارگروه بین دانشگاه و آموزش پرورش است که در این کارگروه تحقیقات لازم در خصوص آمایش رشته صورت پذیرد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص همکاری های فی مابین نیز گفتند : دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به پتانسیلهای موجود در رشته طراحی و دوخت می تواند در بحث تهیه لباسهای فرم دانش آموزان و چادر نماز آنها با سازمان آموزش و پروش همکاری لازمه را داشته باشد.
دکتر مطهری مدیر گل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز گفتند: از دانشگاه فنی و حرفه ای آشنایی کاملی دارم و با توجه به این که دانش آموزان تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند نیازمند همکاری دو جانبه بین دانشگاه و سازمان آموزش و پرورش هستیم.
دکتر مطهری در خصوص توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های تحصیلی نیز گفتند: در حال حاضر در بحث توزیع متوازن 45 درصد از دانش آموزان به سمت هنرستانهای فنی و حرفه ای ترویج یافته و در حال کسترش یافتن است چرا که دانش آموزانی که در هنرستانها مشغول به تحصیل هستند به این باور رسیدند که با پشت سر گذاشتن تحصیلات تکمیلی و کسب مهارتهای لازم شغل خود را تضمین کرده اند.
در پایان دکتر مطهری در مباحث مطرح شده اعلام آمادگی کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.